مهاجرت به لینوکس و دنیای اوپن سورس

مقدمه :

اگر با لینوکس ، اوبونتو و اوپن سورس آشنایی دارید خواندن این مقدمه فقط وقت شما را میگیرد ولی اگر آشنایی ندارید ، بدانید که لینوکس یک سیستم عامل با هسته یونیکس است و بر خلاف ویندوز ، لینوکس رایگان و اوپن سورس می باشد . یعنی برای استفاده از آن لازم نیست که پولی بپردازیم و هرکسی میتواند تغییراتی در این سیستم عامل بوجود بیاورد و از آن استفاده کند . حالا بریم سراغ اوبونتو . اوبونتو واژه ای است آفریقایی به معنی » انسانیت با دیگران » که نام یکی از توزیع های محبوب لینوکس می باشد . اگر می خواهید درباره لینوکس بیشتر بدانید روی اینجا و اگر میخواهید درباره اوبونتو بیشتر بدانید روی اینجا و اگر میخواهید درباره فرهنگ اوپن سورس بیشتر بدانید روی اینجا کلیک کنید .

تصمیمم را برای مهاجرت به لینوکس گرفتم . همین امشب برنامه ها و فایل های اضافی روی سیستمم را پاک کردم ، حدود 70 گیگ از هاردم خالی شد ! فردا هم انشا الله یکی از دوستان سی دی اوبونتو را به من می دهد .

برخلاف تصوری که از لینوکس در ذهنم داشتم ، با مشورت با چند نفر از کاربرهای لینوکس متوجه شدم که سرعت لینوکس از ویندوز خیلی بیشتر است و به دلیل داشتن محیطی گرافیکی ، کار با آن اصلا سخت نیست ! بیشترشان به من توصیه کردند که لینوکس را اول با اوبونتو تجربه کنم . به نظر من امتحانش ضرری ندارد .

» به شما قول میدهم که بعد از نصب اوبونتو ، پستی درباره اش بفرستم . پس منتظر پست بعدی باشید ! (;

ارسال به : Balatarin :: Donbaleh :: Mohandes :: Del.icio.us :: Digg :: Stumble :: Furl :: Friendfeed :: Twitthis :: Facebook :: Addthis to other :: Subscribe to Feed

برچسب‌ها: , , , , ,

2 پاسخ to “مهاجرت به لینوکس و دنیای اوپن سورس”

  1. ایمان Says:

    اوبونتو انتخاب خیلی خوببه ، تبریک میگم . بعد از چند وقت که باهاش کار کنی تازه میفهمی سیستم عامل شخصی یعنی چی .
    کازر : آره ، اوبونتو سیستم عامل خوبی هست . . . ولی من چند تا مشکل نه چندان کوچیک باهاش دارم که توی پست بعدی به عرضتون می رسونم . امیدوارم که بتونید کمکم کنید . :)

  2. عباس ترکان Says:

    مواظب فرمت هاردت موقع نصب اوبونتو باش کازر جان !
    کازر : اوبونتو رو نصب کردم ، اونم روی ویندوز ویستا . بدون فرمت کردن حتی یک درایو ! واقعا که اوبونتو آبروی ویندوز رو برده . سعی میکنم تا یکی دو روز دیگه درباره اوبونتو یک پست بنویسم .

پاسخی بگذارید

